본 교과목은 Living & Life I 수업의 심화과정으로서 보편적으로 풀어나가는 산업디자인의 일목적인 제품형성과정을 탈피하고 나날이 변모되어가는 사회적, 시대적 조류에 편승해서 현 상황에 부합하며 고유의 아이덴티티를 표현할 수 있는 새로운 접근방법의 필요성을 요구한다. 이에 발맞춰 나가기 위해 여러 종류의 방법론, 접근법적 이론 즉 vision을 제시하여 새로운 차원의 기획방법론을 연구 발전시킨다.
교과목해설(영문)
The present society requires a new approach that can express a unique identity and that is suitable to the situation of the daily-changing society and era, in which the bulk product modification process of industrial design is avoided. Thus, to keep pace with the changes in the society, various types of methodologies and approach theories ? in other words, vision ? are proposed, to research and develop planned methodologies for a new dimension.